VANLIGA FRÅGOR

Här är en kort lista över våra vanligaste frågor. För mer information, eller om du behöver support, använd Kontakta oss.

Nej, vi säljer enbart till återförsäljare som i sin tur säljer till företag och/eller privatperson. Besök  Var man kan köpa för att hitta en Paslode-återförsäljare nära dig.

Om du är en återförsäljare och är intresserad av att börja sälja våra produkter, kräver vi verifiering av din återförsäljarstatus.

Gå till vår Registrera mitt verktyg sida och registrera ditt verktyg. På sidan finner du enkla instruktioner om hur du ska gå tillväga och vilken kundinformation vi behöver från dig.

På grund av de nuvarande omständigheterna deltar vi för närvarande inte i mässor och evenemang, kontakta din lokala återförsäljare gällande intresse av en verktygs-demonstration.

Med tiden kommer gaspatronen att förlora lämpligt tryck som krävs för att injicera rätt mängd bränsle i verktyget för att skjuta spik. Därför finns det ett bäst-före-datum på undersidan av gaspatronen. I Paslodes kombipack finns det tillräckligt med gas för att kunna skjuta spiken som finns i kombipacket.

Elförzinkad spik har ingen skyddande beläggning på sig och kommer därför att rosta mycket snabbt om de används utomhus.

På grund av avståndet mellan spikarna på bandningen och olika huvudtyper rekommenderas det inte att byta spikar mellan dessa verktyg, eftersom det finns en hög risk för spikstopp och/eller verktygsproblem.

Vår kundtjänst är öppen enligt följande:

Måndag-torsdag: kl. 7:30–16:00
Fredag: kl. 7:30–15:00
Lunchstängt alla dagar mellan 12.00-13.15

Kontakta kundtjänst här

Vår kundtjänst tar gärna emot dina samtal om eventuella problem med användningen av våra verktyg och förbrukningar på telefonnummer 08-578 930 00

Det finns ett par sätt att göra detta på, antingen:

Observera att alla garantiärenden för gasverktyg måste skickas till ITW´s egna Nordiska Repair Center (med undantag för Handmaskinservice AB som fortfarande hanterar dessa)

Alternativa verkstäder där ni kan lämna in era verktyg enligt deras enskilda gällande priser:

  • Mekina AB, Industrivägen 23, 171 48 Solna 08-27 77 80. info@mekina.se
  • Industriboden i Malmö, Ridspögatan 22, 213 77 Malmö, 040-214 721. info@industriboden.nu
  • Handmaskinservice AB,Björneborgsgatan 21, 854 60 Sundsvall, 060-15 31 90 info@handmaskinservice.com
  • Prevex Service,Backa Bergögata 3, Hisings backa. 031-742 85 00. verkstad@prevex.se
  • Österbergs Industrihandel, Stormgatan 2, Karlstad, 054-85 25 00

Om du har köpt ett Paslode verktyg utanför Nordens gränser kan du inte köpa kompatibla spikar och gaspatroner inom vårt nordiska distributionsnät, eftersom gassystemet är annorlunda.

Vi har några informativa videos för rengöring av verktyg på vår engelska YouTube-kanal – ta en titt här: https://youtube.com/playlist?list=PLAXH1VCXlAFN_Xsz2pBeSfZIJ6874ri4Y

Ta en titt på vår checklista för felsökning av ditt Paslode-verktyg här: https://www.paslode.se/magazine/checklista-for-felsokning-pa-ditt-paslode-verktyg/

Guiden kan hjälpa dig att felsöka mindre problem med ditt verktyg.

Våra produkter finns tillgängliga över hela landet via olika butikskedjor och köpställen. Du hittar din närmsta Paslode-återförsäljare här: https://www.paslode.se/var-man-kan-kopa/

STÄRKER PROFESSIONELLA
HANTVERKARE

DEN NYA

Xi-SERIEN IN ACTION

Spela videoklipp